آشپزی

راگو بره آهسته پز

راگو بره آهسته پز

این دستور پخت آهسته بره ایتالیایی اصیل راگو بسیار آسان است و با طعم هایی که همه دوست خواهند داشت، تهیه می شود. این غذای غلیظ، دلچسب و گوشتی برای آخر هفته های تنبل یا مناسبت های خاص مانند کریسمس، شکرگزاری یا عید پاک است.

braised lamb ragu served with pasta
راگو بره آهسته پز 11

و با ماکارونی (به انتخاب شما)، گنوکی یا پولنتا و یک لیوان شراب قرمز کاملاً هماهنگ می شود!

پرش به:

این غذای دنج و راحت همچنین راهی عالی برای استفاده از گوشت بره باقی مانده از ناهار یکشنبه یا شام کریسمس است. این راگوی بره سرخ شده را با مقداری نان سیر سرو کنید تا آخرین ذره سس خوشمزه آن پاک شود.

راگو چیست؟

راگو یک سس ایتالیایی کلاسیک مبتنی بر گوشت است که معمولاً با پاستا سرو می‌شود. نوع گوشت را می توان گوشت چرخ کرده/خرد شده خوک، بره، گوشت گاو، مرغ یا اردک.

گوشت را معمولاً با مقداری سبزیجات (پیاز، فلفل، گوجه‌فرنگی و هویج)، مقداری آب (گوسفند، گوشت گاو یا مرغ) و مواد معطر (رزماری، آویشن و برگ بو) کم و آهسته سرخ می‌کنند.

معروف‌ترین راگو سس بولونیز است و معمولاً با پاستا سرو می‌شود یا به عنوان پرکننده استفاده می‌شود. برای لازانیا.

a bowl of slow cooked lamb ragu mixed with pasta
راگو بره آهسته پز 12

چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • این دستور پخت راگو بره آهسته با تصاویر و دستورالعمل های گام به گام بسیار آسان است.
  • این یک وعده غذایی عالی برای یک ناهار یکشنبه تنبل با حداقل آمادگی است.
  • می‌توانید از گوشت باقی‌مانده از شام کباب‌تان برای تهیه این بره راگوی پخته شده خوشمزه استفاده کنید.
  • دلچسب، خوشمزه و پر از طعم های مدیترانه ای است.
  • بقایای بره راگو به زیبایی یخ می زند. می توانید آنها را تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients for slow cooked lamb ragu
راگو بره آهسته پز 13

چه قسمتی از بره برای راگو بهتر است؟

من برای این دستور از شانه بره استفاده می کنم، اما شما می توانید از هر قسمت دیگری از بره استفاده کنید به شرطی که با مقداری چربی مرمر شده باشد. می‌توانید گوشت بره‌تان را درشت‌تر برش دهید تا از کار سخت اضافی جلوگیری کنید، اما مطمئن شوید که به اندازه‌ای طولانی بپزید تا به بافتی «از هم پاشیده» برای گوشت برسید.

در روش دیگر، می‌توانید از گوشت بره چرخ‌شده یا گوشت بره کبابی باقی‌مانده نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که زمان پخت را به یک ساعت کاهش دهید و فقط از نصف مقدار مایع استفاده کنید.

مواد دیگر برای راگو بره عبارتند از:

  • سیر– برای طعم کمتر سیر می‌توانید از سیر کامل استفاده کنید و بعد از سرخ شدن با روغن آن را دور بریزید، اما من ترجیح می‌دهم آن را خرد کرده و بگذارید همراه با گوشت بره بپزد.
    • گوجه فرنگی – هر نوع گوجه ای که در دست داشته باشید با این دستور غذا به خوبی جواب می دهد. من حتی از گوجه فرنگی گیلاسی استفاده می کنم اگر این تمام چیزی است که در یخچال دارم.
    • رب گوجه فرنگی – یک ماده عالی برای افزایش طعم گوجه فرنگی و همچنین دادن رنگ روشن و طعم اومامی به غذا است.
    • شراب سفید خشک – گوشت قرمز به طور کلی به شراب قرمز نیاز دارد اما این دستور العمل با شراب سفید یا ورموت کاملاً کار می کند. از هر نوع شراب سفیدی که با خوشحالی می نوشید استفاده کنید.
    • استوک – یک استاک مرغ خانگی خوب > کلید راگوی خوشمزه است. اگر گوشت بره شما ریز خرد شده باشد به مقدار کمی مایع نیاز دارید. اگر گوشت گوسفند خود را درشت تر برش دهید، مایه اضافی اضافه کنید.
    • پنیر – از پنیر سفت مورد علاقه خود استفاده کنید اما پکورینو یا پارمزان بهترین گزینه برای غذاهای پاستا هستند. سعی کنید و از پنیر آماده رنده شده اجتناب کنید زیرا حاوی مواد نگهدارنده است و هنگام پختن با هم ذوب نمی شوند.

    چگونه راگوی آهسته بره درست کنیم؟

    تهیه این غذای دلپذیر بسیار آسان و ساده است. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

    Brown the Meat

    یک ووک بزرگ یا تابه با پایه سنگین را روی حرارت ملایم گرم کنید سپس روغن زیتون، سیر و برگ بو را اضافه کنید. کمی تفت دهید تا سیر کمی قهوه ای شود.

    Sautéing the bay leaves and garlic with oil
    راگو بره آهسته پز 14

    حرارت را زیاد کنید، گوشت بره را اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای شود. اگر از گوشت باقی مانده برای سس راگو استفاده می کنید، می توانید از سرخ کردن گوشت صرف نظر کنید.

    Browning the lamb
    راگو بره آهسته پز 15

    سس را بجوشانید

    شراب سفید خشک را در تابه بریزید و آن را کم کنید تا به حالت شربتی درآید. فلفل قرمز شیرین و فلفل قرمز را اضافه کنید (در صورت استفاده)، سپس چند دقیقه تفت دهید.

    chilies and red peppers are added to the lamb
    راگو بره آهسته پز 16

    رب گوجه‌فرنگی را هم بزنید سپس گوجه‌فرنگی‌های خرد شده، فلفل سیاه، نمک و آب را اضافه کنید. تابه را به جوش آورده و حرارت را کم کنید.

    tomatoes, tomato paste, stock and seasoning are added to the lamb
    راگو بره آهسته پز 17

    به مدت 2 ساعت یا تا زمانی که گوشت نرم شود و تقریباً مایعی در ماهیتابه وجود نداشته باشد، به آرامی بجوشانید.

    lamb ragu is cooked for 2 hours
    راگو بره آهسته پز 18

    خدمت

    وقتی سس آماده شد، پاستا آل دنته مورد نظر خود را بپزید. ماکارونی را تا آخر نپزید زیرا چند دقیقه بیشتر با راگو پخته می شود که به ترکیب سس با پاستا کمک می کند.

    اگر سس خیلی غلیظ بود مقداری آب پاستا اضافه کنید. جعفری خرد شده را اضافه کنید، خوب هم بزنید و با پنیر پارمزان رنده شده یا پنیر پکورینو سرو کنید.

    braised lamb ragu is served on pasta and garnished with parsley and parmesan
    راگو بره آهسته پز 19

    برای دستور پخت کامل و قابل چاپ به کارت دستور غذا بروید!

    پیشنهادات ارائه

    اگرچه سرو بره راگو با پاپاردل رایج‌تر است، اما من عاشق سرو این سس دلچسب با ماکارونی، مانند پنه، ریگاتونی یا تورتیگلیونی هستم، زیرا تکه‌های گوشتی آن به راحتی با ماکارونی لوله‌ای شکل پاک می‌شوند.

    همچنین می‌توانید این سس همه کاره را روی یک کاسه پوم پوره (پوره سیب‌زمینی خامه‌ای) سرو کنید. مقداری سالاد سبز مانند سالاد چغندر و فتا، سالاد فتوش لبنانی، یا سالاد موشک با پارمزان .

    نکات برتر از سرآشپز

    • اگر سس خیلی غلیظ است، می توانید به سادگی کمی آب یا آب اضافه کنید تا شل شود.
    • ماکارونی را تا آخر نپزید زیرا چند دقیقه بیشتر با راگو پخته می شود.
    • برای این دستور می توانید از گوشت گوسفند باقی مانده استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که زمان پخت را به یک ساعت کاهش دهید و فقط از نصف مقدار مایع استفاده کنید.

    سؤالات متداول دستور غذا

    آیا می توانم راگوی بره را از قبل تهیه کنم؟

    بله، می توانید 2 تا 3 روز قبل راگوی بره را پخته کنید و آن را در یخچال نگه دارید سپس فقط باید سس را گرم کنید و در صورت نیاز آن را با ماکارونی یا گنوکی تازه پخته شده مخلوط کنید. وقتی دوباره گرم شود طعم بهتری دارد!

    چه گوشتی برای راگو بره؟

    بهترین برش برای راگو بره، شانه است که برای پخت آهسته عالی است. سنگ مرمر طعم غنی زیادی به سس راگو می دهد و باعث می شود که گوشت بعد از پخت طولانی آبدار بماند. پای بره یا فیله گردن نیز برای سس راگو مناسب است.

    آیا می توانم سس راگو بره را فریز کنم؟

    بله، این سس راگو بره برای انجماد مناسب است، پس چرا دستور پخت را دو برابر نمی کنید؟ به سادگی سس را در یک ظرف دربسته از قبل قرار دهید و آن را تا 3 ماه در فریزر نگه دارید. آن را یک شب در یخچال یخ زده و در تابه را به آرامی گرم کنید تا کاملا داغ شود، سپس با ماکارونی تازه پخته شده سرو کنید.

    برای دستور العمل های خوشمزه تر گوشت بره، چرا امتحان نکنید:

    این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

    امیدوارم از روند تهیه این راگوی آهسته بره خوشمزه که با پاستا سرو می شود، به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید، لذت ببرید! ? 

    خوشحالی! / افیه اولسون!

    d8b1d8a7daafd988 d8a8d8b1d987 d8a2d987d8b3d8aad987 d9bed8b2 64860a0aee772

    راگوی بره آهسته پخته

    آیلا کلولی

    این دستور پخت آهسته بره ایتالیایی اصیل راگو بسیار آسان است و با طعم هایی بسته بندی شده است که همه دوست خواهند داشت.

    stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

    زمان آماده سازی 10 دقیقه

    زمان آشپزی 2 ساعت

    زمان کل 2 ساعت 10 دقیقه

    دوره درس اصلی

    آشپزی ایتالیایی، مدیترانه ای

    سرویس ها 4 افراد

    کالری 565 kcal

    مواد تشکیل دهنده 

     

    دستورالعمل ها 

    • یک ووک بزرگ یا ماهی تابه سنگین را روی حرارت ملایم گرم کنید، روغن زیتون، سیر و برگ بو را اضافه کنید و تفت دهید تا سیر کمی قهوه ای شود.

    • <. li id="wprm-recipe-4711-step-0-1" class="wprm-recipe-instruction" readability="-1">

      بره را اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای شود.

    • شراب سفید خشک را اضافه کنید و کم کنید تا حالت شربتی پیدا کند، سپس فلفل و فلفل چیلی (در صورت استفاده) را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

    • رب گوجه‌فرنگی را هم زده سپس گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه، نمک و استاک را اضافه کنید.

    • تابه را در یک جوش، حرارت را کم کنید و به آرامی به مدت 2 ساعت یا تا زمانی که گوشت نرم شود و به سختی مایعی در تابه باقی بماند، بجوشانید.

    • زمانی که سس آماده شد، پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته بندی، آل دنته بپزید و به آن اضافه کنید. راگو بره

    • اگر سس خیلی غلیظ بود مقداری آب پاستا اضافه کنید و جعفری خرد شده را اضافه کنید، خوب هم بزنید و با پنیر پارمزان رنده شده یا پنیر پکورینو سرو کنید.

    یادداشت

    • اگر سس خیلی غلیظ است، می توانید به سادگی کمی آب یا آب اضافه کنید تا شل شود.

    • ماکارونی را تا آخر نپزید زیرا چند دقیقه دیگر با راگو پخته می شود.

    • می توانید برای این دستور از گوشت گوسفند باقی مانده استفاده کنید. فقط دقت کنید که زمان پخت را به یک ساعت کاهش دهید و فقط از نصف مقدار مایع استفاده کنید.
    • راگوی بره کبابی را می توانید 2 تا 3 روز قبل بپزید و در یخچال نگهداری کنید. به سادگی سس را گرم کنید و در صورت نیاز آن را با ماکارونی تازه پخته شده یا گنوچی مخلوط کنید.

    تغذیه

    کالری: 565کیلو کالری کربوهیدرات ها: 86gپروتئین: 25gچربی: 8g چربی اشباع شده: 2gچربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 4gکلسترول: 31میلی گرمسدیم: 705میلی گرمپتاسیم: 824میلی گرم فیبر: 6 gقند: 9gویتامین پاسخ: 2697IUویتامین C: 90میلی گرم کلسیم: 51 میلی گرمآهن: 3میلی گرم

    این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : سیب زمینی بولانژر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا